Friday, October 8, 2010

Tat Buah dan kek untuk Besday-Besday

Salam untuk semua pembaca.

Azleen, teman blogger blog 'sweet decor' telah berbesar hati menempah dari penulis tat buah dan kek harijadi untuk majlis harijadi ahli keluarganya.

Tat Buah - small but yummilicious

Saja penulis mengambil gambar tat dalam posisi begini kerana berasa bosan dengan gambar-gambar yang penulis ambil agak skema dan 'rigid' selalu. Azleen telah menempah 50 biji tat buah dari penulis. Penulis ingin berkongsi malumat iaitu sekiranya tat buah ini tidak dimakan dengan segera, ia hendaklah disimpan di dalam peti sejuk agar kelongsong tat kekal rangup dan inti kastadnya tidak rosak.


Kek CNC 4 Disney Princess

Kek kukus Choc N Cheese (CNC) ini ditempah untuk harijadi ibu, Afreena, Aina dan Tisya. Sesuai dengan edible imagenya iaitu 4 puteri. Penulis menambah deco buttercream ros besar dan kecil warna ungu dan kuning di atasnya dan sugar wafer berwarna warni di sisi kek itu agar kek kelihatan ceria.

Kek Spiderman Choc Moist
Azleen juga menempah kek coklat lembap, 1 kg, untuk sambutan harijadi ayah dan anak lelaki Azleen iaitu Ameer. Penulis meletakkan edible image orang labah-labah di atas kek dan dihiasi dengan sawang labah-labah dari buttercream juga sprinkle coklat warna warni dan coklat bulat warna warni di sisinya.
Selamat Harijadi dari kami di Mikaidamann untuk ahli keluarga Azleen yang menyambut ulang tahun pada tahun ini. Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki hendaknya.
Terima kasih daun keladi Azleen sebab sudi menempah dari kami. Sekiranya ingin menempah kek, tat ataupun cupcake lagi dari kami janganlah segan silu menghubungi kami ya.































No comments:

Post a Comment