Wednesday, January 19, 2011

MANISAN COKLAT UNTUK KENANGAN MANIS

Salam Cuti Hari Khamis. Penulis kadangkala terlupa akan tarikh dan hari apabila keadaan agak sibuk di rumah. Sekiranya tidak diingatkan penulis hampir memarahi anak-anak agar siap ke sekolah sedangkan hari ini adalah cuti am sempena thaipusam. Adakah ini salah satu tanda-tanda kematangan umur penulis???

Coklat Campuran 35 Biji

Kakak ipar penulis iaitu Datin Dr. Hartati telah menempah coklat untuk dibawa ke majlis perjumpaan di KL hari ini. Coklat ini sungguh sesuai di bawa ke majlis-majlis sebegini kerana tentunya juadah yang manis bertepatan dengan banyaknya kenangan manis lama diimbau dan kenangan manis baru dicipta di 'gathering/reunion' sebegini. Sekali sekala penulis ingin juga berfalsafah di blog ini.


Coklat campuran ini terdiri daripada coklat gelap bergabung dengan coklat putih, coklat susu berinti badam panggang penuh, coklat susu berkismis, coklat praline stroberi dan coklat susu dan coklat merah jambu mengandungi bertih beras koko. Kesemua coklat ini disusun di dalam kotak warna emas, serasi dengan ungkapan "golden moments and sweet memories"- falsafah kedua penulis untuk hari ini.

Terimakasih Kak Tati untuk tempahan ini - enjoy the chocolates and your get together event!!!

No comments:

Post a Comment