Sunday, August 22, 2010

Harijadi Abah Yang Ke 70 Tahun

Salam Ramadhan semua. Alhamdullilah semalam kami sekeluarga dapat pulang ke kampung untuk meraikan harijadi abah yang ke 70.

Abah di depan kek birthdaynya

Tahun ini harijadi abah disambut di dalam bulan ramadhan maka kami sekeluarga dan adik beradik serta keluarga masing-masing sepakat pulang ke kampung untuk meraikan berbuka puasa dan sambutan harijadi beramai-ramai.


Kek Kukus CNC Khas Abah

Penulis telah membuat kek kukus chocolate n cheese (CNC) dan kerana abah minat memancing di masa lapangnya maka deco kek adalah laut, pancing dan ikan serta ditabur dengan chocolate rocks serta disalut dengan buttercream. Kapal/bot memancing diletakkan di atas deco laut kek kemudiannya.



Selamat Harijadi ke 70 Abah (Atok)

Deco agak simple dan ceria (tetapi made with love) kerana kek ini kononnya dari cucu-cucu untuk atoknya.


Side Profile Kek Abah - made with love!!
Abah suka menaiki botnya untuk memncing ke laut apabila beliau merasa cergas dan sihat. Abah juga suka membawa anak-anak dan cucu-cucunya island hopping dipulau-pulau berdekatan pantai. Penulis telah menerjah lebih kurang 10 buah kedai untuk mencari kapal kecil sebagai deco diatas kek namun hampa. Rata-rata semua kedai yang diterjah tiada menjual kapal atau bot yang sesuai untuk kek saiz sederhana penulis. Akhirnya penulis memperolehi tugboat kuning dari sebuah kedai menjual barangan bayi. Alhamdullilah, itupun jadilah sebagai penghias kek. (Gambar bot ada di foto atas sekali). Semoga abah kembali sihat dan cergas dan dapat menjalani aktiviti dan hobi kegemarannya semula.



Coklat Mega Campuran
Memandangkan ramai yang dijangka hadir di majlis sambutan harijadi abah, penulis telah juga membuat campuran coklat pelbagai untuk dijamu semua yang hadir.
HAPPY BIRTHDAY ABAH. SEMOGA DIPANJANGKAN UMUR, DIKUATKAN IMAN, DIMURAHKAN REZEKI, DIKURNIAKAN KESIHATAN TUBUH BADAN DAN KEBAHAGIAAN DUNIA DAN AKHIRAT. AMIN AMIN YA RABBAL ALAMIN.














No comments:

Post a Comment