Thursday, September 23, 2010

CUPCAKE RAYA..BETUL KE CUTE SANGAT????

Salam malam. Malam ini N3 penulis mempunyai soalan yang agak meng"confuse"kan penulis iaitu mengenai cupcake cute atau cantik.

Cuppies Raya

Baru-baru ini penulis ada membuat cupcakes raya yang deconya terdiri daripada edible image hariraya dan buttercream untuk dijamu kepada kawan-kawan. Antara komen-komen yang kerap penulis terima adalah "cantik sangat cupcake ni, sayang nak makan" atau "cute sangatlah untuk dimakan".


Cupcakes Raya Lagi

Penulis merasa serba salah akan apa jawapan atau alasan yang patut penulis berikan kerana:-

1. Penulis memang suka menghias(deco) cupcakes dan suka cupcakes yang comel-comel
2. Pada penulis lagi cantik cupcakes atau tinggi nilai estetik sesuatu produk itu semakin puas hati para pelanggan dan hati penulis sendiri.
3. Cupcakes-cupcakes tersebut memang dibuat untuk dimakan dengan gumbiranya dan bukan hiasan untuk majalah atau model di atas meja.

Jadi soalan yang terletak di sanubari penulis adalah..betul ke kiut sangat cupcakes raya ini sampai ramai yang tak sampai hati untuk memakannya???

Apa yang penulis boleh kata adalah, nikmatilah paras rupa cupcakes raya ini beberapa saat, bacalah Bismillah dan nikmatilah pula rasanya dengan hati yang lapang. Hari Raya Aidilfitri hanya setahun sekali, maka cupcakes raya ini kemungkinan besar akan penulis buat pada musim raya sahaja.

Jadi, "enjoy the beautifull things in life now, before its too late"!!!


Bagi mereka yang ingin menempah cupcakes kiut miut raya ni, contactlah kami ya.

No comments:

Post a Comment