Thursday, July 29, 2010

CUPCAKE CINTA PULAK

Salam. Kalau n3 hari tu pasal coklat cinta, n3 hari ini ~cupcake cinta pulaklah.

Cupcake Cinta Merah/Putih (close up)

Tempahan kali ini adalah dari Nana. Nana sebelum ini pernah menempah cupcake untuk sahabatnya bertunang. Nampaknya bantuan Nana itu membawa berkat kerana cupcake kali ini adalah untuk pertunangan Nana sendiri.


Tempahan I - 15 biji cupcake merah/putih

Nana menempah cupcake tema floral (tema kegemaran penulis). Maka penulis membuat 2 corak deco agar kelihatan menarik dan tidak monotonous. Penulis menggunakan buttercream dan bunga gumpaste untuk hiasan. Kesemua cupcake ini diletakkan di dalam kotak bertingkap yang sesuai sebagai hantaran pertunangan.


Tempahan II - 15 biji cupcake ungu/putih

Ini pula untuk kotak kedua di mana Nana mahukan cupcake bertema ungu/putih pula. Lagi sekali penulis membuat 2 corak deco tapi corak dibezakan agar kelihatan berlainan serta tidak membosankan.


Cupcake Cinta Ungu/Putih (close up)
Menurut Nana, cupcake-cupcake ini akan dibawa ke Negeri Cik Siti Wan Kembang (Kelantan) untuk majlis pertunangannya. Nampaknya cupcake-cupcake penulis akan berjalan jauh nun ke rantau orang. Sebelum ini cupcake penulis telah sampai ke Ganu Kita (Trengganu) cuma penulis saja belum berkesempatan ke sana tahun ini.
Thanks Nana atas tempahan. Diharap Nana berpuas hati dengan cupcake cinta ini. Kami disini ingin mengucapkan tahniah dan selamat bertunang!!!
Bagi sesiapa yang ingin menempah cupcake cinta ini silalah hubungi kami ya.






No comments:

Post a Comment