Friday, July 30, 2010

Kek Kukus CNC ~ Orang Labah-Labah!!!

Salam. Penulis agak keberatan sebenarnya menerima tempahan kek kerana pada penulis kek yang dibuat penulis biasa-biasa sahaja. Deco yang dibuat penulis taklah secanggih deco kek-kek yang dibuat oleh blogger-blogger lain. Tapi atas permintaan adik ipar (SIL) yang inginkan kek kukus chocolate n cheese (CNC) yang dibuat penulis maka penulis terima tempahan tersebut.


Kek Spiderman CNC

Kek orang labah-labah ini ditempah khas oleh SIL untuk anak sulungnya iaitu Harith sempena meraikan sambutan harijadinya yang ke 5. Harith amat minat kepada ultraman dan spiderman. Memandangkan penulis tak dapat menemui edible image ultraman selepas menerjah 2,3 buah kedai peralatan bakery, penulis akhirnya memperolehi edible image spiderman itupun merupakan stok terakhir di kedai tersebut.


Kek Besday Harith - Side Profile

Untuk kelihatan menarik penulis melukis deco sawang labah-labah pada kek besday itu. Maklumlah, labah-labah radioaktiflah yang bertanggungjawab menukar Peter Parker menjadi orang labah-labah aka Spiderman! Hasil deco tersebut - kek yang simple but nice!

Harap SIL dan Harith gumbira dengan kek ini. Happy 5th Birthday Harith!!! Pesanan dari Mak Long ~ 'with great power, comes great responsibility' tau.




No comments:

Post a Comment